Dużo firm deleguje swoich pracowników. Powodowy mogą być różne, w zależności od rzeczy jakie muszą ustalić. Niejednokrotnie są to krótkie wyjazdy służbowe innym razem dłuższe i bardziej czasochłonne wyjazdy. Jednym z powodów są różnorakiego rodzaju konferencje lub zgrupowania, innym szkolenia bądź praca na dłuższy okres w siedzibie firmy będącej poza granicami kraju. Przed samym wyjazdem pracownika trzeba załatwić szereg spraw. Każdy dodatkowo winien znać swoje prawa, pracownik musi mieć pojęcie jaką prace będzie musiał wykonywać w nowym tymczasowym miejscu pracy. Powinno się również spełniać inne wymagania jakie stawia nam państwo delegowanie pracowników konferencja
. Łańcuch załatwiań czeka pracodawcę nie tylko w na miejscu ale również w kraju do którego ma być delegowany pracownik. Dzięki odpowiednim dyrektywom jakie inauguruje Unia większość wątpliwości zostaje rozwiązana. Ponieważ jest ona ciągle dopracowywana trzeba być na bieżąco z wszelkimi informacjami.